عضو كمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینكه اكثر مدارس روستاها فاقد سرویس بهداشتی هستند، گفت: سرویس های بهداشتی نامناسب سلامت دانش آموزان مناطق محروم را تهدید می كند.

غلامحسین مسعودی ریحان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: آنچه كه در بحث توسعه آموزش و پرورش گفته می شود، این است كه آموزش و پرورش باید همه جانبه باشد؛ به این معنا كه تعلیم و تربیت علاوه بر رشد عقلی باید به رشد روحی و جسمی دانش آموزان توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: در بحث سلامت آنچه كه از همه مهمتر است، توجه به استفاده از مربیان بهداشت و روانشناسان مجرب در مدارس است؛ در حال حاضر در سیستم آموزش و پرورش كشور بیشتر به رشد عقلی و رشد تحصیلی توجه می شود؛ در حالی كه نیاز است دانش آموزان در ابعاد دیگری مانند اجتماعی، فرهنگی، روحی و جسمی نیز رشد داشته باشند.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: آگاهی یافتن از سلامت جسمی دانش آموزان و این موضوع كه آنها در چه سنی قرار دارند و متناسب با آن سن باید چه میزان رشد داشته باشند بر عهده مسئولان بهداشت مدارس است؛ همان گونه كه آموزش و پرورش برای آموزش زبان یا درس ریاضی، مربی و معلم مجربی را به استخدام در می آورد، ضروری است تا برای سلامت روح و جسم دانش آموزان به فكر استخدام مربی بهداشت باشد چرا كه در حال حاضر تعداد مربیان بهداشت نسبت به دانش آموزان بسیار اندك است.

مسعودی ریحان درخصوص وضعیت سرویس های بهداشتی در مدارس گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به بازسازی مدارس اختصاص یافت كه از این مقدار تنها ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد و علی رغم پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش، مجلس، كمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان نوسازی مدارس تاكنون بودجه باقیمانده پرداخت نشده است.

منبع: خبرگزارى فارس (www.farsnews.com)